Ziraat Bankası Sim Kart Blokesi Kaldırma (4,5 G Değişimi)
Eğer bir Ziraat Bankası kullanıcısı iseniz ve telefonunuza mesaj gelmiyorsa sim kart bloke kaldırma işleminizi yapmadınız anlamına gelir. İnternetten bir alışveriş yapacaksınız ve bir türlü size 3D Secure güvenlik şifresi ulaşmıyor ve alışveriş yapamıyorsunuz. Sebebi öğrenmek biraz zamanınızı aldı ve 4,5G sim kart bloke işlemini bankanız kartınıza uyguladığını öğrendiniz!
Peki, bu sim kart blokesi nasıl kaldırılacak biliyor musunuz. İşte tam burada imdadınıza yetişiyoruz bakalım bu işlem nasıl yapılıyor? Ziraat Bankası sim kart bloke kaldırma yöntemleri; telefon, ATM, şube ve dijital bankacılık kanallarıdır. Eğer kartınızdaki sim blokesini kaldırır iseniz bankacılık uygulamalarındaki kısıtlamalar kaldırılabilir ve mesajlarınız telefonunuza ulaşabilir. Bankacılık işlemleri artık tamamen sanal ortama taşındığı için Ziraat Bankası Hesap Açma işlemi yapan müşterilerini korumak adına katı güvenlik tedbirleri uygulamaktadırlar.
Sizde sim kart değişikliği yaptığınız için bankanın bu katı kurallarından bir tanesine takılmışsınız demektir. Fakat bu bloke işlemlini bir kaç farklı yöntem kullanarak kaldırabilsiniz.
Ziraat Bankası Sim Kart Bloke Kaldırma
Sim Kartınızdaki blokeyi aşağıdaki yöntemleri kullanarak kaldırabilirsiniz.
- Müşteri hizmetleri aranıp müşteri temsilcisine bağlanarak sim kart bloke kaldırma işlemi yapılabilir.
- Ziraat Bankası şubelerine giderek sim kart blokesi kaldırılabilir.
- Ziraat Bankası ATM’leri aracılığı ile kartlı ya da kartsız işlem yaparak sim kart bloke kaldırma yapılabilir.
- Bazı durumlarda internet bankacılığı üzerinden de sim blokesi kaldırılabilir.
Sim Kart Blokesi Kaldırma İşlemi Telefonla Nasıl Yapılır?
Ziraat Bankası müşteri hizmetlerinden sim kart bloke kaldırma için 444 00 00 ya da 0850 220 00 00 çağrı merkezi numaralarından biri aranmalıdır. Ardından izlenmesi gereken adımlar şu şekildedir:
- Kimlik doğrulaması yapılabilmesi için T.C. kimlik numarası tuşlanmalıdır.
- Müşteri temsilcisine direkt bağlanabilmek için sırası ile 1-7-0 tuşlanmalıdır. Ayrıca 1-6-0 tuşlamaları ile de müşteri temsilcisine direkt bağlanabilmek mümkündür. Sadece mesai saatlerinde değil, 7/24 yapılabilecek bir işlemdir.
- Kısa bir beklemeden sonra müşteri temsilcisine yönlendirme yapıldığında, sim karttaki blokenin kaldırılmak istendiği söylenmelidir.
- Müşteri temsilcisi arayan kişinin kimliğini doğrulayabilmek adına çeşitli bilgiler ister ve bu bilgilerin eksiksiz şekilde verilmesi gereklidir.
- Kimlik doğruladıktan sonra müşteri temsilcisi tek kullanımlık bir şifre gönderir. Bu şifre ile dijital bankacılık girişi yapılabilir. Ancak sonrasında yeni bir şifre belirlenmesi gereklidir.
Yurtdışı Müşteri Hizmetleri Hattından Sim Blokesi Kaldırma
Yurtdışı hattından Ziraat Bankası sim kart blokesini kaldırmak için +90 0850 222 00 00 numarası aranmalıdır. Yurtiçi hattından yapılan aramada olduğu gibi müşteri temsilcisine bağlanarak sim kart blokesinin kaldırılması istenmelidir. Görüşme yurtdışı tarifesi üzerinden ücretlendirilir. Ayrıca sadece yurtdışında olunan süre içerisinde bu numara üzerinden işlem yapılabilir.
Ziraat Bankası Şubesinden Sim Kart Blokesi Nasıl Kaldırılır?
Ziraat Bankası şubesine giderek sim kart bloke kaldırma işlemi yapılabilmesi için kimlik belgesi ile beraber herhangi bir Ziraat Bankası şubesine gidilmelidir. En yakın Ziraat Bankası şubesi, Ziraat Bankası’nın resmi web sitesindeki Şube ve ATMler menüsü üzerinden bulunabilir.
Ziraat Bankası şubesindeki görevliye sim kart bloke kaldırma işlemi yapmak istendiği söylenmelidir. Görevli bloke kaldırma işlemini yaptıktan sonra ilk giriş için tek kullanımlık şifre verir. Bu şifre ile Ziraat Bankası internet şubesine giriş yaptıktan sonra şifrenin değiştirilmesi gereklidir.
ATM Üzerinden Sim Kart Bloke Kaldırma
Ziraat Bankası ATM üzerinden sim kart blokesini kaldırmak için herhangi bir Ziraat Bankası ATM’sine gidilmelidir. ATM’ye giderken sim kart bloke problemi yaşayan kişinin cep telefonunun yanında olması, doğrulama SMS’i alabilmesi için de telefonun açık olması gereklidir. Kartlı ya da kartsız şekilde yapılabilecek bir işlemdir. Daha kısa adımlar ile sim kart blokesini kaldırmak isteyenlerin kartlı işlem yapmaları gereklidir. Kartlı ve kartsız ATM’den sim kart bloke kaldırma işlemlerinin detayları aşağıdaki gibidir:
- Kartsız işlem: Bilgi güvenliğinin sağlanabilmesi için kimlik doğrulaması yapılmalıdır. Bunun için ATM’den kartsız işlem menüsü tercih edildikten sonra T.C. kimlik numarası ve cep telefonu numarası ile doğrulama yapılması istenir. Kartsız işlem menüsünden diğer butonuna tıklayarak sim kart işlemleri seçilmelidir. Ardından cep telefonuna bir onay mesajı gelir ve bu onay mesajındaki kodu ATM’de girdikten sonra sim kart bloke kaldırma işlemi gerçekleşir.
- Kartlı işlem: Kart ATM’ye yerleştirildikten sonra kart şifresi girilmelidir. Banka müşterisi olunduğu kart ile doğrulandığı için ekstra kimlik doğrulama bilgileri gerekmez. Menüden diğer işlemler seçildikten sonra bilgi ve işlemler menüsüne girilmelidir. Açılan ekrandan Sim Kart Bloke Kaldırma seçilmelidir. Ziraat Bankası sim kart bloke kaldırma işleminin onaylanıp onaylanmadığı sorulur ve evet butonuna tıklandıktan sonra bloke kaldırılır.
İnternet Bankacılığı İle Sim Kart Blokesi Kaldırma
İnternet şubesinden Ziraat Bankası sim kart blokesinin kaldırılması için internet bankacılığı girişi yapılabiliyor olması gereklidir. İnternet şubesine giriş yaparken mobil onay kodu girenler, bu yöntem ile sim kart blokesini kaldıramazlar.
https://www.ziraatbank.com.tr adresine gidip kredi ya da banka kartı bilgilerinin girişi yapılarak ve güvenlik amaçlı istenen bilgiler girilerek internet bankacılığı üzerinden sadece birkaç dakika içerisinde sim kart blokesi kaldırılır. Bloke kaldırma işlemi yapıldıktan sonra yeni bir şifre belirlenmesi gereklidir.
SMS Ya Da E-Posta İle Sim Kart Bloke Kaldırma Talebi İletilebilir Mi?
SMS veya e-mail ile Ziraat Bankası’ndan sim kart blokesini kaldırması istenmesi gibi bir durum söz konusu değildir. Müşteri bankanın talep edebileceği kimlik doğrulama bilgilerini verebiliyor olsa da şubeye giderek ya da dijital bankacılık yöntemlerini kullanarak sim kart bloke kaldırma işlemini yapabilir.
Ziraat Bankası Sim Kart Blokesi Neden Olur?
Ziraat Bankası sim karta bloke konulması, bankanın müşterisinin hesap güvenliğini korumak istemesinden dolayıdır. Kötü niyetli kişilerin banka hesabını ele geçirmemesi için önlem amacı ile banka tarafından sim kart bloke işlemi yapılır. Mobil ya da internet bankacılığı giriş şifresinin üst üste çok kere yanlış girilmesi durumunda sim kart bloke edilir. Ziraat Bankası müşterilerinin sistemde kayıtlı olan telefon numaralarını doğrulayabilmek için birçok işlemde SMS ile onay kodu gönderir.
Numara ile beraber müşterilerinin operatör bilgilerini de kayıt altına alır. Dolayısı ile cep telefonu numarasının ya da operatörün değiştirilmesi durumunda, sim kart bloke edilir. Sim kartı bloke edilen birey, geçici olarak Ziraat Bankası’na dair sistem ve uygulamaları kullanamaz. Özellikle 4.5G teknolojisine geçilen dönemde birçok insan sim kartlarını değiştirdikten sonra sim kart blokesi sorunu yaşamışlardır.
Sim Kart Blokesi Kaldırılmazsa Ne Olur?
Ziraat Bankası sim kart blokesi kaldırılmadığında kullanılamayan bankacılık işlemleri aşağıda verilmiştir:
- İnternet alışverişlerinin güvenli şekilde tamamlanabilmesi için cep telefonuna onay kodu gelir. Sim kart bloke kaldırma işlemi yapılmadığında cep telefonuna onay kodu gelmeyeceği için internet alışverişleri de yapılamaz.
- Ziraat Bankası müşteri temsilcisi ile görüşme yapılırken kimlik doğrulaması yapılabilmesi için cep telefonuna onay kodu gönderilebilir. Ancak sim kart blokesi kaldırılmadığı sürece bu yöntem ile kimlik doğrulaması yapabilmek mümkün değildir.
- Yüksek miktarda para çekme ve para yatırma işlemlerinde bilgi güvenliği açısından cep telefonu numarası onaylandığı için sim kart blokesi kaldırılmadan bu işlemler gerçekleştirilemez.
- Fatura ödeme gibi internet bankacılığı üzerinden yapılması tercih edilen ödemeler, sim kart bloke durumda olduğu sürece dijital bankacılık yöntemleri ile ödenemez.
- Ziraat Bankası sim kart bloke kaldırma işlemi yapılmadığı sürece internet ve mobil bankacılık uygulamalarına giriş yapılabilmesi mümkün değildir.
Henüz yorum yapılmamış.